Zorgaanbod

We maken de CZ zorgkantoor ‘Strategie 2020-2024’ concreet aan de hand van zes pijlers. Hierin zijn onze strategische doelen vastgelegd en beschrijven we hoe we er invulling aan geven. Lees hieronder meer over de pijler Zorgaanbod.

Zorgaanbod: samen kwalitatief goede langdurige zorg leveren

Langdurige zorg in onze regio’s is van goede kwaliteit en sluit aan bij de behoefte van de zorgvrager. Zorgaanbieders leveren daarbij gezamenlijk complexe langdurige zorg en lossen problemen onderling op. Eén of enkele zorgaanbieders leveren de meest complexe langdurige zorg.

Strategische doelen

Bron: CZ zorgkantoor 'Strategische doelenkaart 2020-2024'

Zó geven we invulling aan onze doelen

CZ zorgkantoor zet samen met een aantal gemeenten in diverse regio’s samenwerkingsinitiatieven op om ggz-cliënten met hoogcomplexe zorg te kunnen plaatsen. Een voorbeeld daarvan is de  gemeente Breda. Samen onderzoeken de partijen de mogelijkheden om de bestaande problemen voor deze cliënten op te lossen. 

Lees er meer over

Klantsignalen zijn een waardevolle mogelijkheid voor het zorgkantoor om inzicht te krijgen in zaken die in de ogen van de cliënt niet goed gaan. De afdeling zorgadvies handelt signalen van individuele cliënten af. Maar het project Klantsignalen zorgt ervoor dat de afdeling zorginkoop de geanonimiseerde signalen ook kan gebruiken als input voor gesprekken met zorgaanbieders en om eventueel beleid op aan te passen. 

Lees het verhaal