Processen

We maken de CZ zorgkantoor ‘Strategie 2020-2024’ concreet aan de hand van zes pijlers. Hierin zijn onze strategische doelen vastgelegd en beschrijven we hoe we er invulling aan geven. Lees hieronder meer over de pijler Processen.

Processen: efficiënte standaarddienstverlening en klantvolgend maatwerk

Onze processen voor standaarddienstverlening zijn snel en efficiënt. De zorgvrager staat bij de inrichting hiervan centraal. Tien procent van onze zorgvragers bedienen we met maatwerk. Waarbij onze maatwerkprocessen zijn ingericht om zo goed mogelijk te voldoen aan (complexe) zorgbehoeftes.

Strategische doelen

Bron: CZ zorgkantoor 'Strategische doelenkaart 2020-2024'

Zó geven we invulling aan onze doelen

Budgethouders hebben er voordeel van als ze voor hun PGB-aanvraag of wijzigingen gebruikmaken van het PGB Portaal in plaats van verwerking per post. Omdat een aantal van hen hiermee nog niet vertrouwd is, start CZ zorgkantoor een verleidingsplan.

Lees er meer over

De afdeling zorgadvies is er voor iedereen in de regio’s van CZ zorgkantoor die behoefte heeft aan ondersteuning en advies in de langdurige zorg. Lopende en afgeronde procesoptimalisaties bij de afdeling zorgen ervoor dat de medewerkers hun expertise up-to-date houden en dat de klant dus op de beste manier wordt geholpen. 

Lees er meer over