Processen

We maken de CZ zorgkantoor ‘Strategie 2020-2024’ concreet aan de hand van zes pijlers. Hierin zijn onze strategische doelen vastgelegd en beschrijven we hoe we er invulling aan geven. Lees hieronder meer over de pijler Processen.

Processen: efficiënte standaarddienstverlening en klantvolgend maatwerk

Onze processen voor standaarddienstverlening zijn snel en efficiënt. De zorgvrager staat bij de inrichting hiervan centraal. Tien procent van onze zorgvragers bedienen we met maatwerk. Waarbij onze maatwerkprocessen zijn ingericht om zo goed mogelijk te voldoen aan (complexe) zorgbehoeftes.

Strategische doelen

Bron: CZ zorgkantoor 'Strategische doelenkaart 2020-2024'

Zó geven we invulling aan onze doelen

Onze maatwerkprocessen zijn ingericht om te voldoen aan complexe zorgbehoeftes. Onze collega's van afdeling Zorgadvies staan klaar met onder andere advies op maat bij complexe casussen en de bemiddeling naar maatwerkplekken.

Lees er meer over

Onze processen voor standaarddienstverlening zijn snel en efficiënt. Een doel dat ook landelijk binnen de langdurige zorg aandacht heeft. Zo werken landelijke zorgkantoren in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) aan de implementatie van een nieuw online gebruikersportaal voor Wlz-cliënten met een persoonsgebonden budget (pgb): het PGB Portaal. Een procesoptimalisatie waardoor cliënten en/of hun vertegenwoordigers en zorgaanbieders sneller, makkelijker en veiliger pgb-zaken regelen.

Lees meer over onze implementatie van het PGB Portaal