Processen

We maken de CZ zorgkantoor ‘Strategie 2020-2024’ concreet aan de hand van zes pijlers. Hierin zijn onze strategische doelen vastgelegd en beschrijven we hoe we er invulling aan geven. Lees hieronder meer over de pijler Processen.

Processen: efficiënte standaarddienstverlening en klantvolgend maatwerk

Onze processen voor standaarddienstverlening zijn snel en efficiënt. De zorgvrager staat bij de inrichting hiervan centraal. Tien procent van onze zorgvragers bedienen we met maatwerk. Waarbij onze maatwerkprocessen zijn ingericht om zo goed mogelijk te voldoen aan (complexe) zorgbehoeftes.

Strategische doelen

Bron: CZ zorgkantoor 'Strategische doelenkaart 2020-2024'

Zó geven we invulling aan onze doelen

Zorgfraude

Zorgfraude ondermijnt het zorgstelsel. CZ zorgkantoor vindt dit onaanvaardbaar en doet er alles aan om dit te voorkomen. Bovendien willen we meer aandacht voor deze problematiek rond het persoonsgebonden budget (PGB). Bij alle professionele partijen die daarbij betrokken zijn. Als we fraude signaleren, dan pakken we dat aan. En helaas doen zich in de praktijk daadwerkelijk situaties voor waarin dit noodzakelijk is, zoals de beschreven casus aantoont. 

Lees er meer over

Transitiepijn

In transitieprocessen is de aandacht primair gericht op wat moet worden bereikt. Aan de vraag wat het betekent om het oude te moeten loslaten wordt nauwelijks aandacht besteed. Hiermee negeren we transitiepijn, omdat iets loslaten per definitie aandacht nodig heeft, stelt Frido Kraanen, die hier voor DRIFT, het onderzoeksinstituut in de transitiewetenschap van de Erasmus Universiteit Rotterdam, onderzoek naar deed. Hij pleit voor opbouwcomfort. 

Lees er meer over