Zorgvragers

We maken de CZ zorgkantoor ‘Strategie 2020-2024’ concreet aan de hand van zes pijlers. Hierin zijn onze strategische doelen vastgelegd en beschrijven we hoe we er invulling aan geven. Lees hieronder meer over de pijler Zorgvragers. Lees meer over Zorgvragers

Processen

We maken de CZ zorgkantoor ‘Strategie 2020-2024’ concreet aan de hand van zes pijlers. Hierin zijn onze strategische doelen vastgelegd en beschrijven we hoe we er invulling aan geven. Lees hieronder meer over de pijler Processen. Lees meer over Processen

Zorgstelsel

We maken de CZ zorgkantoor ‘Strategie 2020-2024’ concreet aan de hand van zes pijlers. Hierin zijn onze strategische doelen vastgelegd en beschrijven we hoe we er invulling aan geven. Lees hieronder meer over de pijler Zorgstelsel. Lees meer over Zorgstelsel

Zorgaanbod

We maken de CZ zorgkantoor ‘Strategie 2020-2024’ concreet aan de hand van zes pijlers. Hierin zijn onze strategische doelen vastgelegd en beschrijven we hoe we er invulling aan geven. Lees hieronder meer over de pijler Zorgaanbod. Lees meer over Zorgaanbod

Samenwerking

We maken de CZ zorgkantoor ‘Strategie 2020-2024’ concreet aan de hand van zes pijlers. Hierin zijn onze strategische doelen vastgelegd en beschrijven we hoe we er invulling aan geven. Lees hieronder meer over de pijler Samenwerking. Lees meer over Samenwerking

Communicatie

We maken de CZ zorgkantoor ‘Strategie 2020-2024’ concreet aan de hand van zes pijlers. Hierin zijn onze strategische doelen vastgelegd en beschrijven we hoe we er invulling aan geven. Lees hieronder meer over de pijler Communicatie. Lees meer over Communicatie

Eigenaarschap van de samenleving als uitgangspunt voor zorg

In september 2022 bracht een groep zorgbestuurders uit de care, waaronder Caro Verlaan (senior manager Langdurige zorg van CZ zorgkantoor), een werkbezoek aan het Schotse Inverclyde. Lees meer over Eigenaarschap van de samenleving als uitgangspunt voor zorg

Samen de toekomst van wonen en zorgen vormgeven

In de herontwikkeling van de locatie Savant Alphonsus houdt zorgaanbieder Savant Zorg rekening met het gegeven dat mensen meer voor elkaar moeten gaan zorgen en dat de leefomgeving dit moet faciliteren. Lees meer over Samen de toekomst van wonen en zorgen vormgeven

Dashboard om te sturen op complexe zorgproblematiek

Bij complexe zorgvragen slaagt het zorgkantoor in samenwerking met de zorgaanbieders er niet altijd in om een cliënt direct passende zorg te kunnen bieden. Lees meer over Dashboard om te sturen op complexe zorgproblematiek

Project geeft afdeling zorginkoop inzicht in klantsignalen die afdeling zorgadvies ontvangt

Klantsignalen zijn een waardevolle mogelijkheid voor het zorgkantoor om inzicht te krijgen in zaken die in de ogen van de cliënt niet goed gaan. De afdeling zorgadvies handelt signalen van individuele cliënten af. Lees meer over Project geeft afdeling zorginkoop inzicht in klantsignalen die afdeling zorgadvies ontvangt

Mike van Rijswijk over de sociale robot als zorgmedewerker

Door de toenemende zorgvraag en de groeiende personeelskrapte is het een uitdaging om de zorg ook in de toekomst beschikbaar te houden voor iedereen die deze nodig heeft. Lees meer over Mike van Rijswijk over de sociale robot als zorgmedewerker

De cliënt wegwijs maken

De sector gehandicaptenzorg (GZ) van CZ zorgkantoor wilde weten of er verbeterpunten of handvatten waren voor de inkoop van kwalitatief goede en passende zorg, in relatie tot dossierhouderschap en klantkeuze. Lees meer over De cliënt wegwijs maken

Leren van elkaar als basis voor toekomstbestendige zorg

De zorgkantoren willen in het veranderende zorglandschap een partner zijn voor de zorgaanbieders, om samen met hen de uitdagingen waar zij voor staan het hoofd te bieden. Lees meer over Leren van elkaar als basis voor toekomstbestendige zorg

Verbetering in telefonie en wachtlijstbeheer bij afdeling zorgadvies

De afdeling zorgadvies is er voor iedereen in de regio’s van CZ zorgkantoor die behoefte heeft aan ondersteuning en advies in de langdurige zorg. Lees meer over Verbetering in telefonie en wachtlijstbeheer bij afdeling zorgadvies

Martijn van der Steen over de potentieel waardevolle rol van de regio

De zorg staat voor de uitdaging in de toekomst met dezelfde hoeveelheid medewerkers zorg te verlenen aan meer mensen. Dit vraagt om anders gaan werken, om de kwaliteit van de zorg minimaal te handhaven. Lees meer over Martijn van der Steen over de potentieel waardevolle rol van de regio

Samen oplossingen zoeken voor cliënten in de GGZ-Wlz

CZ zorgkantoor zet samen met een aantal gemeenten in diverse regio’s samenwerkingsinitiatieven op om ggz-cliënten met hoogcomplexe zorg te kunnen plaatsen. Een voorbeeld daarvan is de gemeente Breda. Lees meer over Samen oplossingen zoeken voor cliënten in de GGZ-Wlz

Samenwerken voor toekomstbestendige ouderenzorg in de regio, zo thuis mogelijk

De invulling van de langdurige ouderenzorg is een uitdaging die de zorgaanbieders niet ieder voor zich kunnen oplossen. In Zuid-Limburg is daarom een strategische samenwerking gesloten tussen zes grote V&V- organisaties en CZ zorgkantoor. Lees meer over Samenwerken voor toekomstbestendige ouderenzorg in de regio, zo thuis mogelijk

Structurele verbetering van wachtlijstbeheer

In het project ‘Wachtlijsten Wlz 2022 – 2023’ werkt een sector overstijgende projectgroep van CZ zorgkantoor aan het terugbrengen van de wachtlijstproblematiek. Lees meer over Structurele verbetering van wachtlijstbeheer

WOZO-programma wijst de weg naar toekomstbestendige ouderenzorg

De ondersteuning en zorg voor ouderen is nu niet toekomstbestendig. Lees meer over WOZO-programma wijst de weg naar toekomstbestendige ouderenzorg

Positieve gezondheid voor iedereen

De gemeente Tilburg en zorgverzekeraar CZ hebben elkaar gevonden in de overtuiging dat inzetten op positieve gezondheid bijdraagt aan het welbevinden van mensen en de zorgkosten verlaagt. Lees meer over Positieve gezondheid voor iedereen

Budgethouders optimaal faciliteren met het PGB Portaal

Budgethouders hebben er voordeel van als ze voor hun PGB-aanvraag of wijzigingen gebruikmaken van het PGB Portaal in plaats van verwerking per post. Omdat een aantal van hen hiermee nog niet vertrouwd is, start CZ zorgkantoor een verleidingsplan. Lees meer over Budgethouders optimaal faciliteren met het PGB Portaal

Zorginkoop versterkt met ervaringsdeskundigen

Inzet van ervaringsdeskundigen helpt de afdelingen zorginkoop om de zorg zo goed mogelijk te laten aansluiten op de wensen van de cliënten. Een waardevol initiatief, omdat cliënten anders kijken naar zorg dan zorgaanbieders en zorginkopers. Lees meer over Zorginkoop versterkt met ervaringsdeskundigen